تحصیل آنلاین و مجازی در کانادا (راهنمای جامع ۲۰۲۳)

تحصیل آنلاین و مجازی در کانادا امکان پذیر است ؟ اکنون در دوره‌ای هستیم که آموزش آنلاین و مجازی افزایش چشم‌گیری داشته است. کانادا یکی از کشورهایی است که از این موضوع بهره برده است و دوره‌های حضوری و غیرحضوری برای تحصیل فراهم کرده است. با تحصیل آنلاین در کانادا این فرصت برای شما فراهم می‌شود تا از آموزش‌ها و اساتید مشهور کانادا بهره ببرید. هنگامی‌که قادر به حضور فیزیکی در کلاس درس نباشید، می‌توانید از روش تحصیل آنلاین استفاده کنید. تحصیل آنلاین فرصت‌هایی را برای یادگیری انعطاف‌پذیر فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید در کانادا تحصیل کنید؛ اما شرایط حضور ندارید آموزش مجازی برای شما گزینة مناسبی خواهد بود. در ادامه مطالبی دربارة شرایط و شیوه‌ی تحصیل آنلاین در کانادا آورده شده است با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل آنلاین در کانادا

تحصیل در کانادا به دو صورت مجازی و حضوری امکان‌پذیر است. هرکدام از شیوه‌های تحصیل دارای شرایط مختص به خود است. تحصیل مجازی انتخاب بسیاری از افراد است؛ چراکه شرایط این نوع تحصیل در دسترس همگان است. شرایطی که برای تحصیل آنلاین وجود دارد دسترسی به اینترنت قوی، داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و ریز نمرات دیپلم دوازده‌ساله که از موسسه‌ی معتبر صادر شده است.

در تحصیل آنلاین برای مدرک زبان سخت‌گیری چندانی وجود ندارد و حتی می‌توان گفت نیازی به مدرک زبان نیست. درصورتی‌که محل تحصیل انتخابی شما نیاز به مدرک زبان داشته باشد، می‌توانید در آزمون دولینگو که هزینه‌ی کمتری نسبت به سایر مدارک زبان دارد شرکت کنید. اگر زبان فرانسوی را برای تحصیل انتخاب کنید باید مدرک این زبان را ارائه دهید. در تحصیل آنلاین همان اساتیدی که دروس را به‌صورت حضوری ارائه می‌دهند تدریس می‌کنند و از این نظر تفاوتی با تدریس حضوری ندارد.

هزینه تحصیل آنلاین در کانادا

هزینه تحصیل آنلاین بسته‌به اینکه برای دیپلم، لیسانس یا تحصیلات تکمیلی باشد متفاوت است. همچنین هزینه تحصیل آنلاین به موسسه یا رشته‌ای که انتخاب می‌کنید هم‌ بستگی دارد. کسانی که به‌صورت آنلاین در کانادا تحصیل می‌کنند هزینه‌ی کمتری نسبت به تحصیل حضوری دارند به این دلیل که نیازی به پرداخت هزینه‌ای برای زندگی نخواهند داشت و از این نظر به‌صرفه‌تر است. هزینه تحصیل آنلاین در کانادا شامل شهریه و تهیه منابع درسی است. شهریه تحصیل آنلاین خیلی کمتر از حضوری خواهد بود.

هزینه تحصیل آنلاین دانشجویان بین‌المللی

شهریه تحصیل حضوری دانشگاه‌ها از ده‌ هزار دلار شروع می‌شود و به سی هزار دلار و حتی بیشتر هم می‌رسد؛ اما شهریه تحصیل آنلاین ۴۸۰۰ دلار به بالا است و مبلغ کمتری نسبت به تحصیل حضوری نیاز است. شهریه تحصیل در مدارس حضوری هم به نسبت تحصیل آنلاین بیشتر است به‌طوری‌که هزینه‌ی تحصیل حضوری در مدارس ۳۵ هزار دلار تا ۶۰ هزار دلار است؛ اما شهریه‌ی تحصیل آنلاین حدود ۷ هزار دلار است.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل آنلاین

لیست زیر از بهترین دانشگاه‌های آنلاین در کانادا است و بر اساس وضعیت اعتبار و شهرت آن‌ها با دقت انتخاب شده است. این دانشگاه‌های آنلاین به‌صورت تصادفی فهرست شده‌اند و ترتیب خاصی ندارند.

دانشگاه آتاباسکا

دانشگاه آتاباسکا کانادا به حذف موانعی که دسترسی و موفقیت در تحصیل در سطح دانشگاه را محدود می‌کند و همچنین افزایش برابری فرصت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان بزرگسال در سراسر جهان، شهرت دارد. دانشگاه آتاباسکا از طریق مدرک‌های آنلاین مختلف خود به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های آنلاین در کانادا قرار دارد.

به‌عنوان یک موسسه آنلاین در کانادا، آن‌ها یک محیط یادگیری دیجیتالی ابری ایجاد می‌کنند که یادگیری را برای یک‌ عمر فراهم می‌کند. همچنین فضای مشارکتی را برای دانشجویان، اساتید و محققان آماده می‌کند تا به‌طور مداوم در آموزش دیجیتال، هوش افزوده کاربردی و تجربیات یادگیری آنلاین نوآوری کنند. در دانشگاه آتاباسکا، برنامه‌ها و دوره‌های آنلاینی را ارائه می‌دهند که به شما این امکان را می‌دهد تا تحصیلات دانشگاهی خود را با سایر فعالیت‌هایتان ادغام کنید. با بیش‌از 850 دوره در یک حوزه موضوعی متفاوت، می‌توانید دوره‌ای را انتخاب کنید که مطابق با خواسته‌های شما و همچنین متناسب با برنامه شما باشد.

دانشگاه لورنتین

دانشگاه لورنتین نزدیک به ۵۴۰ دوره را در قالب‌های آنلاین یا ترکیبی (آنلاین و حضوری) ارائه می‌دهد. با ثبت‌نام تحصیل آنلاین، می‌توانید بر اساس برنامه‌ریزی خودتان پیش بروید یا به مطالعات خود ادامه دهید. دانشگاه لورنتین به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های آنلاین در کانادا، خدمات متنوعی را برای یادگیرندگان آنلاین و از راه دور ارائه می‌دهد. برای مثال، هرگونه مورد کتابخانه‌ای که به‌صورت الکترونیکی در دسترس شما نیست را می‌توانید از کتابخانه لورنتین سفارش دهید، خواه این موارد در مجموعه‌های خود لورنتین باشد یا در جای دیگر. دوره‌های آنلاین در دانشگاه لورنتین توسط اعضای هیئت‌علمی و کارشناسان ملی تحقیقاتی ایجاد می‌شوند.

دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه نیوبرانزویک به شما فرصتی برای مطالعه در خانه خود می‌دهد. اگر علاقه‌مند به گسترش یادگیری خود و مدیریت موثر زمان خود هستید، قطعا برنامه‌های این دانشگاه معتبر مناسب شماست.

دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه مانیتوبا دوره‌ها و برنامه‌های انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند دانش، تجربه و تحصیلات خود را بسازید. این دانشگاه معتبر همچنین دارای آموزش فیزیکی و از راه دور است و شما مدرک تحصیلی معتبری دریافت می‌کنید که در همه‌جا قابل استعلام است.

دانشگاه تامسون ریورز

دانشگاه تامپسون ریورز که در سال ۱۹۷۰ تاسیس شد، با هدف دسترسی بیشتر به آموزش برای جمعیت‌های دانشجویی است. پردیس اصلی دانشگاه تامپسون ریورز در کاملوپس، بریتیش کلمبیا، با یک پردیس ماهواره‌ای در دریاچه ویلیامز و چندین مرکز آموزشی در دسترس برای خدمت به مردم منطقه واقع شده است. در ادامه تعدادی از رشته‌های تحصیلی آموزش آنلاین در دانشگاه تامپسون اشاره شده است:

  • لیسانس بازرگانی در املاک و مستغلات
  • لیسانس طراحی
  • لیسانس علوم محاسباتی

دانشگاه یورک ویل

دانشگاه یورک ویل در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و سال‌به‌سال درحال‌رشد است. دانشجویان دانشگاه یورک‌ویل تمام کلاس‌ها را کاملا آنلاین می‌گذرانند. دانشگاه یورک ویل این رشته‌های آنلاین را از سال ۲۰۱۹ ارائه می‌دهد:

  • لیسانس مدیریت بازرگانی (با چندین تخصص)
  • لیسانس طراحی داخلی
  • کارشناسی ارشد روان‌شناسی مشاوره
  • کارشناسی ارشد آموزش در آموزش بزرگسالان
  • کارشناسی ارشد آموزش در رهبری آموزشی

دانشگاه کانادا وست

برنامه‌های آنلاین دانشگاه کانادا غرب سطح بالایی از انعطاف‌پذیری را به دانشجویان ارائه می‌دهد و به آن‌ها امکان می‌دهد تحصیلات خود را با تعهدات کاری یا خانوادگی ادغام کنند.  از طریق این برنامه، شما از طیف گسترده‌ای از منابع آنلاین با کیفیت بالا، از جمله سخنرانی‌های ویدئویی، بحث‌های آنلاین، و یک‌به‌یک از مدرس خود بهره‌مند خواهید شد.  این روش مطالعه برای افرادی که می‌خواهند مهارت‌های خود را بدون به خطر انداختن برنامه‌های شلوغ خود بهبود بخشند یا نمی‌توانند در محوطه دانشگاه حضور داشته باشند، عالی است.

دانشگاه مموریال کانادا

دانشگاه مموریال دوره‌هایی را در زمینه امکانات آموزشی و یادگیری در سراسر نیوفاندلند و لابرادور، خارج از کشور و آنلاین ارائه می‌دهد. با گزینه‌های بسیار، انتخاب محل تحصیل با شماست. دانشگاه مموریال یکی از رهبران کانادایی در یادگیری آنلاین است که بیش‌از ۴۷۵ دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را در ۴۰ حوزه موضوعی ارائه می‌دهد. یادگیری آنلاین به دانش‌آموزان راحتی و انعطاف‌پذیری متناسب با برنامه خود را همراه با توانایی ایجاد تعادل بین کار، زندگی و مطالعه می‌دهد. این مکان معتبر در درجه اول بر ارائه کمک به نیوفاندلندانی تمرکز دارد که در نتیجه درگیری‌های نظامی آسیب‌ دیده‌اند؛ اما علاوه‌بر این، آموزش عالی را برای همه دانش‌آموزان آینده‌دار فراهم می‌کند. شما می‌توانید در اینجا به‌صورت فیزیکی یا آنلاین تحصیل کنید؛ چراکه کیفیت آموزش تغییر نخواهد کرد.

 

اگر شهریه برای شما دارای اهمیت است چند دانشگاه وجود دارد که هزینه کمتری برای تحصیل نیاز دارند. دانشگاه برندون، دانشگاه گوئلف، دانشگاه منونایت، دانشگاه مموریال و سایمون از جمله دانشگاه‌هایی هستند که نسبت به دانشگاه‌های دیگر کانادا شهریه‌ی کمتری دریافت می‌کنند. کیفیت آموزشی این دانشگاه‌ها نسبتا خوب است. کسانی که توانایی مالی کافی نداشته باشند می‌توانند در این دانشگاه‌ها ثبت‌نام کنند و مسیر تحصیلی خود را ادامه دهند.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل آنلاین در کانادا

آموزش آنلاین برای همه‌ی رشته‌ها وجود ندارد و برخی از رشته‌ها به‌صورت آنلاین برگزار نمی‌شوند به دلیل این‌که مثلا برخی از گرایش‌های پزشکی نیاز به رفتن به آزمایشگاه دارد و شرایط برگزاری به‌صورت آنلاین را ندارد. در ادامه به بهترین رشته‌ها برای تحصیل آنلاین در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اشاره شده است. شما می‌توانید رشته‌ی تحصیلی موردنظر خود را انتخاب کرده و آموزش مجازی خود را آغاز کنید.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل آنلاین در مقطع کارشناسی

از بین رشته‌هایی که آنلاین برگزار می‌شود می‌توان به رشته‌هایی از جمله مدیریت زنجیره تامین، طراحی داخلی، علوم تغذیه، مطالعات مهندسی زیست‌محیطی، مطالعات گردشگری و هتل‌داری، مطالعات بازاریابی، بازرگانی الکترونیکی، هنرهای بصری، طراحی صنعتی، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، علوم کشاورزی، امور دفترداری، مدیریت انرژی، مدیریت بازرگانی و مدیریت پروژه به‌عنوان بهترین رشته‌ها برای تحصیل آنلاین مقطع کارشناسی در کانادا اشاره کرد.تحصیل دنداپزشکی در کانادا هم یکی از رشته های پرطرفدار در این کشور می باشد.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل آنلاین در مقطع کارشناسی ارشد

رشته‌های آموزش بین‌الملل، رسانه و روابط‌عمومی، امور مالی، مدیریت بحران، مدیریت آموزش، مدیریت منابع انسانی، باستان‌شناسی، گردشگری، مدیریت انرژی، علوم روان‌شناسی کاردرمانی، مطالعات الهیات، علوم کامپیوتر و فناوری‌های دیجیتالی، توسعه بین‌المللی، آموزش، مدیریت استراتژی‌های مالی و زبان‌شناسی کاربردی به‌عنوان بهترین رشته‌ها برای تحصیل آنلاین مقطع کارشناسی ارشد در کانادا هستند. در واقع می‌توان گفت بهترین رشته‌ها برای تحصیل آنلاین در کانادا در رشته‌ها‌ی علوم‌انسانی هستند.

مزایا و معایب مدرک آنلاین کانادا

هر مدل آموزشی دارای مزایا و معایب خودش است. آموزش آنلاین هم از این امر مستثنا نیست و دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای آموزش آنلاین

دسترسی راحت و ۲۴ ساعته به آموزش‌ها یکی از مزایای تحصیل آنلاین است که باعث می‌شود دانشجو بتواند به کارهای دیگر خود هم رسیدگی و سرفرصت آموزش‌ها را نگاه کند. البته بعضی اساتید زمانی را تعریف می‌کنند تا همه در آن ساعت آنلاین در کلاس حاضر شوند. آنلاین‌بودن آموزش‌ها موجب می‌شود همه افراد از هرجایی بتوانند به آموزش‌ها دسترسی داشته باشند. این شیوه‌ی آموزشی منجربه کاهش هزینه‌ها از جمله هزینه‌ی زندگی، اقامت و رفت‌وآمد می‌شود. این آموزش برای کسانی که دوری از خانواده برای آن‌ها مشکل است، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ چراکه این مدل آموزش به‌صورت آنلاین است و نیازی به ترک خانواده و کشور نیست. در این نوع آموزش افراد می‌توانند در کشور خود به کار و تحصیل بپردازند و در کنار آن به‌صورت آنلاین در کانادا تحصیل و مدرک فارغ‌التحصیلی خود را دریافت کنند

معایب آموزش آنلاین

تعاملات در آموزش آنلاین کمتر است و دانشجو نمی‌تواند سؤال خود را از اساتید بپرسد و منتظر جواب آن‌ها باشد. ضعیف‌بودن اینترنت و قطع‌شدن آن از مهم‌ترین مشکلاتی است که در این مدل آموزش‌ها وجود دارد و باعث می‌شود کلاس در زمان مشخص شده برگزار نشود. در آموزش مجازی تمرکز دانشجو روی دروس به نسبت تحصیل حضوری کمتر است و زمان بیشتری برای وفق‌دادن دانشجو با شرایط لازم است.

آموزش مجازی مقطع دکترا در کانادا

در مقطع دکترا هم امکان تحصیل آنلاین وجود دارد و دانشگاه‌ها و رشته‌هایی وجود دارند که به‌صورت آنلاین فعالیت دارند. هزینه‌ی آموزش مجازی مقطع دکترا نسبت به حضوری کمتر است. مشکلات کمتری هم در آموزش مجازی به وجود می‌آید و نیازی به گرفتن ویزای دانشجویی ندارد. مدت‌زمان تحصیل در مقطع دکترا ۳ الی ۵ سال است. کارهای تحقیقاتی زیادی در کشور کانادا انجام می‌شود که بیشتر از یک‌سوم آن توسط دانشجویان حاصل خواهد شد. فعال‌بودن در زمینه تحقیقات باعث شده است تا کانادا گزینه‌ای برای تحصیل در مقطع دکترا باشد. مبنای اصلی مقطع دکترا بر انجام تحقیق و پژوهش روی موضوعات جدید است و دانشجویان در مقطع دکترا باید پایان‌نامه تحویل دهند.

کلام پایانی

امکان تحصیل آنلاین در کانادا و بهره‌مندی از بهترین دانشگاه‌ها و اساتید از فرصت‌های مناسب برای افرادی است که شرایط حضور فیزیکی در دوره‌ها را ندارند. این مدل آموزش دارای مزایایی از جمله مدیریت زمان است و همان‌گونه که اشاره شد معایبی هم دارد.  اگر برای گرفتن پذیرش برای تحصیل آنلاین یا حضوری دچار مشکل و استرس هستید ما در اپلای کانادا می‌توانیم گام‌به‌گام و دقیق کارها را پیش ببریم تا با آرامش خاطر به تحصیل بپردازید.

سوالات متداول

میزان هزینه تحصیل آنلاین در دانشگاه‌های کشور کانادا چقدر است؟

همان‌طور که در مقاله آورده شده است، برای تحصیل آنلاین در کانادا فقط باید هزینه بابت شهریه و تهیه منابع درسی پرداخت کنید. شهریه تحصیل آنلاین در دانشگاه ۴۸۰۰ دلار به بالا است و شهریه‌ی تحصیل آنلاین در مدارس حدود ۷ هزار دلار است.

آیا تحصیل آنلاین در مدارس کانادا نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی است؟

خیر برای تحصیل آنلاین نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیست و اگر در جایی هم نیاز باشد سخت‌گیری وجود ندارد.

آیا امکان اخذ دیپلم کانادا به‌صورت آنلاین وجود دارد؟

بله شما می‌توانید دیپلم خود را به‌صورت آنلاین از کانادا دریافت کنید.

آیا دانشگاه‌های آنلاین گرایش‌های با کیفیت و با استاندارد بالا ارائه می‌دهند؟

بله دانشگاه‌های آنلاین همانند حضوری دارای کیفیت و استاندارد بالا هستند و اساتید آن همان اساتید آموزش حضوری است.

آیا دانشجوهای بین‌المللی می‌توانند دوره‌های آنلاین دانشگاه‌های کانادا شرکت کنند؟

بله دانشجوهای بین‌المللی می‌توانند در دوره‌های آنلاین دانشگاه‌های کانادا شرکت کنند و نیازی به ویزای تحصیلی ندارند.

آیا کشور کانادا مدرک تحصیلی آنلاین را معتبر می‌داند؟

بله اگر در دانشگاه‌های معتبر و مورد تایید کانادا تحصیل کنید مدرک شما دارای اعتبار و مورد تایید است.

آیا مدرک تحصیلی آنلاین مورد تایید کارفرمایان است؟

بله بسیاری از کشورها و دانشگاه‌های معتبر شرایطی را برای تحصیل به‌صورت آنلاین فراهم کرده‌اند و مدرک آن‌ها مورد تایید بسیاری از کارفرمایان است.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ